לימודי סטיילינג – מה זה בעצם סטיילינג?

pics

מי שעוקב אחרי אתרי תרבות בכלל ואופנה בפרט, יכול למצוא שם לא מעט לא מעט כתבות שמתעסקות בנושא של סטיילינג. תחום זה הפך להיות מאוד פופולארי בעשרים השנה האחרונות, וכיום אפשר למצוא תוכניות טלוויזיה רבות שעוסקות בו, אתרי אינטרנט, מאמרים וכמעט בכל מקום אנחנו יכולים לקרוא ולשמוע עליו, בכל מקום אנחנו יכולים לראות אזכורים שונים שלו.

הרבה אנשים נוטים לשאול, מה ההבדל בין סטיילינג לבין עיצוב אופנה, האם יש בין סטיילינג לבין תחומים אחרים שנחשבים בעיניהם קרובים אם לא דומים, למשל מלבישים, מאפרים וכדומה. כפי שנוכל לראות מיד, קיימים הבדלים בין התחומים השונים, ולא במקרה אנחנו יכולים למצוא קורסים ספציפיים שעוסקים בתחום ומאפשרים ללמוד את המקצוע באופן פרטני.

לימודי סטיילינג מתקיימים בבתי ספר לאופנה, אך לא רק שם. היום בלא מעט מקומות בהם נהוג ללמד את מקצועות היופי, כולל עיצוב שיער, איפור וכדומה, נהוג גם להציע גם קורסים בתחום של סטיילינג, מתוך הנחה שיהיו תלמידים שירצו לשלב בין הקורסים השונים ואולי אפילו להתמחות בהם.

לפני שנסביר מה בדיוק לימודים במסגרת לימודי סטיילינג, נסביר בקצרה מזה בכלל ומה ההבדל בין תחום זה לתחומים אחרים, דוגמא עיצוב אופנה.

מה זה סטיילינג?

סטיילינג הוא למעשה האופן בו אנחנו נראים. אין כאן התייחסות אך ורק לדבר ספציפי, אין כאן התייחסות אך ורק לביגוד או לאיפור, אין כאן התייחסות ספציפית רק לעיצוב שיער או לדברים אחרים, אלא יש התייחסות כוללת לאופן בו אנחנו נראים.

אנשים רבים בוחרים לעבור סוג של "מהפך", כלומר להיראות שונים, לשנות את האופן בו הם נראים בציבור, על מנת שיוכלו להציע מראה יותר חדשני, מראה יותר יפה, זוהר, יש כאלה שמבקשים לעבור "מהפך" מתוך כוונה להציע מראה יותר קלאסי, שמרני, פחות פרוע, פחות שובב. לשם כך, הם שוכרים את שירותיו של סטייליסט או סטייליסטית והם עוזרים להם בכך.

לימודי סטיילינג – מה הם כוללים?

לימודים בתחום זה כוללים מספר דברים. ראשית, לומדים כיצד לעבוד עם אנשים, איך ניגשים אל הלקוחות, איך מבינים מה הם רוצים ומה הם צריכים. איך יודעים מה להציע להם. הרי לא לכל אחד מתאים כל דבר, ולעיתים גם מה שהם חושבים שנכון עבורם, זה לא בהכרח כך.

שנית, לומדים על סגנונות עיצוב שונים, לומדים איך לייצר מראה קלאסי, מודרני, שמרני, פרוע, הכל שאלה מה הלקוח צריך ורוצה. חשוב לומר, הרבה פעמים הלקוח הם מפרסמים שרוצים שהדוגמנים או הדוגמניות שלהם ייראו בצורה מסוימת.

שלישית, לומדים כיצד לייצר שילובים שונים, כיצד לגוון בין חומרים, כיצד לשלב תכנים שונים ועוד. הכל במטרה לייצר סטייל ייחודי, מקורי, כזה שיכול להתאים ללקוח על פי צרכיו ורצונו.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
השארת תגובה

גלילה לראש העמוד